Volwassenen

Yoga

aanbod

'All levels': yogales voor iedereen, beginners en gevorderden.  

** 'Level 2': enige ervaring met de houdingen en flows is aangeraden.

Vinyasa flow yoga


Dinsdag van 20 tot 21u15: vinyasa flow**

Woensdag van 9u tot 10u15: vinyasa flow


We starten rustig met een uitgebreide opwarming. Dit om de dagdagelijkse routines van thuis, werk, gezin, … los te laten en bewust in het nu te kunnen bewegen. Maar ook omdat het echt van belang is je gewrichten “te smeren” voordat je ze actief zal gebruiken. Na de opwarming gaan we over naar een actiever stuk, waarbij we opbouwend werken naar één bepaalde eindhouding of waarin we werken rond een bepaald thema. We bewegen veel waardoor we voldoende warmte creëren en ons lichaam zich op een gemakkelijkere manier in alle yogabochten laat wringen. We houden een dynamisch tempo aan waardoor er al eens een druppeltje zweet kan neerdalen. 

 

Na de fysieke inspanningen volgt een lange welverdiende ontspanning. Die ontspanning en het stretchten maakt het hele lesplaatje compleet en zorgt ervoor dat je helemaal zen naar huis kan gaan.

Yin flow yoga


Donderdag van 20u tot 21u15

Vrijdag van 9u tot 10u15 

Naast het uitvoeren van yin yoga poses, bewegen we tussen de verschillende houdingen rustig om ons lichaam opnieuw in balans te brengen. We doen tijdens deze les geen zonnegroeten tussen de verschillende houdingen maar beoefenen zachte flows. We bewegen heel mindfull ons lichaam om zo onze lichaamshouding te verbeteren en te versterken.

 

Tijdens een les yin flow blijven we langer in de houdingen, zodat het lichaam zich beter kan ontspannen, spieren iets verder kunnen stretchen, de mind getriggerd zal worden. Ook de dynamische flows houden we een tijdje aan. Je zal merken dat door traag en mindful bewegen je lichaam voelbaar sterker wordt.

 

Net als je denkt dat “traag” niks voor jou is, stilstaan achteruitgaan is, dan is deze vorm toch de moeite waard om eens te proberen. Je zou versteld kunnen staan van wat het met je doet om de tijd even “on hold” te zetten.

Myofasciale release

& yin - restorative


Zondag van 11u tot 12u15: yin & myofasciale release 

Wil je meer leren over fascia, hoe je deze gezond houdt in combinatie met yin & restorative yoga? Dan is deze les iets voor jou. Je leert meer over de achtergrond van fascia, wat is het en wat is de functie in je lichaam, welke klachten kan je ervaren in je fascia en heel belangrijk met welke technieken houd je je fascia gezond.


Tijdens deze less leer je je eigen lichaam beter kennen en je leert hoe je je eigen lichaam kan 'gebruiken' om te helen. Je kan de oefeningen aanpassen aan wat jij nodig hebt. Hierdoor is elke les een heel persoonlijke ervaring waardoor het effect van de 'release' nog deugdoender en heilzamer is.


Een les wordt steeds afgesloten met een deugdoende restorative houding.

Tijdens deze les komen er ook oefeningen aan bod zoals ademhalingsoefeningen, kortemeditaties, bewustzijnsoefeningen (mindfulness) of een korte bodyscan.

Mix flow - Core yoga


Donderdag 9u tot 10u15: core yoga, focus op rug en buik

Zondag 10u tot 11u15: mix flow combinatie van yin(flow)& vinyasa


Mix flow is nooit tweemaal dezelfde! De ene keer starten we met zachte yinhoudingen en de andere keer vliegen we er meteen in met een stevige opwarming. Hiervoor gebruiken we verschillende zonnegroeten, de klassieke Surya Namaskar A en B maar ook de Elemental Namaskars. Er volgen ook houdingen waar we telkens een aantal ademhalingen in blijven en enkele 'flows' waarbij we het tempo even opdrijven. We pakken alle doelgebieden aan, de benen, billen, rug, buik, armen en schouders. 

 

Core yoga, deze yogavorm is voor mensen die op een verantwoorde manier aan cardiotraining en spierversterking (rug en buik) willen werken maar tegelijkertijd ook op zoek zijn naar rust en ontspanning.

We gaan heel mindful om met ons eigen lichaam en onze eigen grenzen. Ook tijdens deze les kan je steeds de houdingen en flows aanpassen aan je eigen lichaam met haar specifieke krachten en grenzen.

Yin yoga, deze yogavorm lijkt uitwendig misschien wel de meest “statische” yogavorm. Hoewel er heel wat zal gebeuren binnenin je lichaam en binnenin je bewustzijn. We werken niet enkel op de spieren maar ook op het bindweefsel dat langzaam gerekt en gehydrateerd wordt. Zo blijven de gewrichten soepel. We laten de zwaartekracht werken en geven ons over aan de houdingen. Deze vorm van yoga kan best confronterend zijn, maar is o zo helend. 

 

Tijdens een restorative les laat je je ondersteunen door blokjes, kussens, dekentjes, een bolster… en je yogamatje. We bewegen zachtjes van de ene helende, herstellende houding in de andere. Focus tijdens deze les? Gewoon ‘zijn’, voelen en ademen.  Misschien opent deze les die ene gesloten deur…naar het loslaten. 

Yin yoga - restorative yoga


Woensdag van 20u15 tot 21u30: yin & restore



Backmitra & yin - restorative


Zondag van 11u tot 12u15: Backmitra & yin - restorative


Voor iedereen die zijn of haar lichaamshouding wil verbeteren. Maar ook bij stress die zich vastzet rond de rug, nek en schouders kan deze les verlichting brengen.


Voordelen

  • mobiliseren van wervelkolom en bekken
  • stresspatronen leren loslaten
  • ervaren van rust en dus positief effect op slaap
  • openen van lichaam waardoor een betere lichaamshouding verkregen wordt
  • meer flexibiliteit
  • evenwicht tussen lichaam, denken en voelen
  • emotioneel en fysiek welzijn

 

Tijdens deze les komen er ook oefeningen aan bod zoals ademhalingsoefeningen, korte meditaties, bewustzijnsoefeningen (mindfulness) of een korte bodyscan.

Heb je na het lezen van dit alles ergens een kriebel voelen opkomen?

Springt er een yogastijl uit waarvan je denkt, misschien wel iets voor mij?


 Laat hier je emailadres na.

Je ontvangt later een login waarmee je zelf al je lessen kan inplannen op mijn online agenda.


Ik verwelkom je graag in mijn yogazaaltje!

Warme groet,

Saartje

 
 

Prenatale yoga (privé)


Een moment in het nu, samen, als één.


Het allerbelangrijkste is dat jij doet wat voor jou goed voelt. Ga op zoek naar balans, focus je op je adem en forceer niks. De belangrijkste yoga oefening bij zwangerschap is dan ook om te luisteren naar je lichaam. Wees lief voor jezelf, zorg goed voor jezelf en luister naar wat je nodig hebt!


Deze les wordt dan ook volledig op maat van jou en jouw baby gemaakt.


Enkele voordelen... Je leert meer op je lichaam te vertrouwen en minder op het verstand. Door yogahoudingen uit te voeren ontwikkel je je spieren, pezen en hydrateer je je bindweefsel. Dit draagt bij tot het verkrijgen van een goede lichaamshouding tijdens de zwangerschap.


Yoga gaat over verbinding. De verbinding tussen lichaam en geest, maar in dit geval ook tussen jou en je kind. Op het moment dat je zwangerschapsyoga beoefent, vergroot je de bewustwording van de verbinding met je kind.

Videopakket Yoga 


Een moment in het nu...

Bij je thuis, in je tuin of zelfs op vakantie


Wat dacht je van een lesje yoga bij jou thuis. Rol je matje uit op een rustige plaats en maak het gezellig met een kaarsje, bloemen, planten, kussens, ... Leg alvast je yogaspullen bij je in de buurt (dekentje, blokjes, bolster, kussens, handdoek, kniekussen, stoel).

Op vakantie en zin in een yogalesje? Rol je matje uit op je vakantiebestemming en geniet ten volle van een les naar keuze uit een aanbod van 3 videopakketten.

De video's bestaan uit lessen van 30 tot 75 minuten.


3 videopakketten

Videopakket 1: Mix van verschillende stijlen, 45 video's

Videopakket 2: yin & yin flow, 45 video's

Videopakket 3: vinyasa & power yoga, 45 video's


Prijzen

Per videopakket betaal je eenmalig 20 euro.