Mijn studio

Yoga

studio

De yogalessen 

Deze gaan door in mijn klein maar knus yogazaaltje, met een prachtig uitzicht op het groene, landelijke Sint- Pauwels. Ik houd de groep bewust klein, maximum zes tot acht yogi’s (afhankelijk van de les). Zo kunnen we yoga beleven in een rustige en veilige omgeving.

Na de les kan je nog even nagenieten met een heerlijk tasje (ijs)thee.


Wanneer het weer het toelaat gaan de lessen door in de tuin. Tijdens de buitenlessen kunnen er tien yogi's deelnemen aan een les.


Prijzen

Volwassenen 

Een les duurt 1 uur 15 minuten.

De prijs voor een losse les is 12 euro.

Een 10-beurtenkaartje kost 95 euro.


Tieneryoga

Inschrijvingen gebeuren per lessenreeks, per beurt betaal je 9 euro. 


Knuffelyoga en kind-ouderyoga

Een les duurt 1 uur, prijs per les is 20 euro.


Inschrijven 

Eerste keer yoga? Stuur dan een mailtje naar info@yogasaar.be. Je ontvangt een login waarmee je zelf al je lessen kan inplannen op Momoyoga.

Welk yogavorm kies je best? 


Je kan kiezen tussen enkele yogastijlen. Welke stijl je ook kiest, ze zijn voor iedereen haalbaar. Dit omdat alle yogastijlen die worden gegeven gebaseerd zijn op de “alignment-based yogamethode”. Met andere woorden mindful bewegen met jouw lichaam. Jouw lichaam met alle mogelijkheden maar ook met alle beperkingen. Wanneer je bewust leert luisteren naar wat je lichaam je vertelt, zal je vooruitgang boeken. En dit zonder blessures op te lopen. Voor elke houding zijn er verschillende variaties en opties aangepast aan jouw lichaam. En de ene dag is de ander niet. Daarom, stem je yogaleskeuze af op hoe je je nu voelt!


Wat heb je nodig? Buiten je vrolijke zelve niet veel. Een drinkfles tijdens de les is soms aangeraden, voornamelijk bij de intensere lessen. Matjes, dekens, blokjes, kussens, … zijn aanwezig in de zaal. Breng je graag je eigen matje mee? Geen probleem! Een persoonlijke handdoek en/of dekentje kan ook handig zijn.

Op de mat? Enkele tips…


Yoga is geen sport, dus er is ook geen competitie. Hou je focus (zoveel mogelijk) bij jezelf. Iedereen is anders en dat is oké! Laat je ego buiten de zaal. Zo vermijd je over je grenzen te gaan en blessures op te lopen.


Nieuwe houdingen en gek klinkende namen als Savasana, Bhunjagasana, balasana, … Wat??? Geen nood, zoals bij alles in het leven, tijd brengt raad en al doende leert men. Na een poosje weet je als geen ander wat er staat te gebeuren.


Heb je een blessure, laat dit even weten voor de les begint. Voornamelijk klachten betreffend gewrichten zijn belangrijk om weten. Pijn is steeds een NO-GO!


Je doet best gemakkelijke (niet te) losse kledij aan. Schoenen doe je uit bij het binnenkomen en zet je in de voorziene kast. Ook je andere spullen kan je opbergen in de kast. Wees rustig in de lesruimte. Het is heel leuk om les te volgen met mensen die je kent, maar het kan afleiden, niet alleen voor jou, maar jouw vriend(in), heeft misschien zijn/haar stilte nodig. Respecteer de rust die anderen nodig kunnen hebben. Zorg dat je lichaam, voeten, kleding en je mat schoon en geuvrij zijn. Een frisse, verzorgde lichaamshygiëne is aangenaam voor iedereen.


Kom 10 minuutjes op voorhand. Zo kan je in alle rust je spullen opbergen en plaatsnemen op je matje.


En de gsm, die zetten we uit.